Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    gdzieś mam, odbierałem ZTCP 18.11.2009 więc jakiś miesiąc półtora wcześniej była składana
    - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

    Komentarz


    • #77
      Zamieszczone przez Jac_ek
      okazało JEST akcja serwisowa w 1.4 TSI, na napinacz rozrządu, w samochodach u których klienci zgłaszają metaliczne stuki z komory silnika.
      W dokumentach z hali po przeglądzie, w uwagach mechanika było napisane "wariator rozrządu !!" u mnie co prawda stuki nie wystąpiły ale Pan powiedział że warto to by było zrobić przed końcem gwarancji ;-)
      Dzisiaj dostałem odpowiedź z SAP, że moje auto nie jest objęte żadną akcją serwisową. Samochód został wyprodukowany w 10.2009 r.

      Komentarz


      • #78
        Lekko nie jest, upieraj się przy swoim, tez musiałem trochę z ASO "powalczyć"
        A co na to serwis ???? Tez mówią że to nie jest wada silnika tylko "tak ma byc, bo to taki ich urok" ?

        Może poproś niech Ci to dadzą oficjalnie, na piśmie........
        105 L, Forman, Felicia, Fabia, Octavia 1 Tour+, Octavia 2 FL, Octavia 3

        Komentarz


        • #79
          Zamieszczone przez Arken
          Lekko nie jest, upieraj się przy swoim, tez musiałem trochę z ASO "powalczyć"
          A co na to serwis ???? Tez mówią że to nie jest wada silnika tylko "tak ma byc, bo to taki ich urok" ?

          Może poproś niech Ci to dadzą oficjalnie, na piśmie........
          Podawałem VIN i niby w systemie nic nie ma, że moje auto podlega pod akcję...w końcu to był tylko kontakt mailowy z SAP

          Komentarz


          • #80
            Czy ktoś posiada informacje, od którego momentu Octavie produkowane są z nowymi elementami rozrządu?

            Komentarz


            • #81
              Zamieszczone przez Marcinooo

              Dzisiaj dostałem odpowiedź z SAP, że moje auto nie jest objęte żadną akcją serwisową. Samochód został wyprodukowany w 10.2009 r.
              Dokładnie taką samą dostałem odpowiedź jedno ASO z Łodzi nawet zadzwoniło do mnie że tak i tak ma być ale oczywiście mogę przyjechać i sprawdzą auto. Drugie ASO z Łodzi zaproponowało to samo ale za 100 zł :lol: :lol:
              MÓJ SZKODNIK

              Komentarz


              • #82
                Zamieszczone przez Tichy
                Czy ktoś posiada informacje, od którego momentu Octavie produkowane są z nowymi elementami rozrządu?
                Silnik 1.4TSI 122KM (90kW) uzyskal zmienione czesci od 05.2010.

                Zamieszczone przez Arken
                też mi to mówili w ASO ale zapytałem czemu dzieje się tak 3 razy na 5 uruchomień, a pozostałe odpalenia są ciche...... bo gdyby to było normalne to przecież turkotałoby za każdym razem i wystąpiłoby od razu po zakupie a nie dopiero po 18 kkm
                U mnie za kazdym startem w aktualnej pogodzie auto wchodzi na wyzsze obroty opadniecie do 750-800rpm zajmuje pi*oko 1 minute +/- kilka sekund.
                Przy temperaturze zewnetrznej <18 st.C. takie zjawisko w ogole nie wystepuje.

                Zamieszczone przez Arken
                Po odpaleniu wskakuje na 1400 obrotów a potem łagodnie jednostajnie w ciągu 1 - 3 sekund spada na jakieś 700 - 800 rpm. Uruchamia się i pracuje cicho, tak jak kiedyś....

                Pan z serwisu wreszcie przyznał otwarcie, że jest akcja serwisowa na elementy rozrządu w 1.4 TSI ale Skoda, jako że podobno ma "przemyślane rozwiązania" nie nagłaśnia tego.
                Jesli ci spada zawsze w kazdej zewnetrznej temperaturze na zimnym silniku (np. po nocnym postoju, czy kilkugodzinnym w ciagu dnia) z 1400 na700-800 po 1-3 sekundach to ja jestem w szoku i chyba wszyscy musimy jechac naprawic silniki

                Zamieszczone przez Jac_ek
                byłem na #1 przeglądzie gwarancyjnym, i sobie poczekałem 2h ;-), ale czasu nie traciłem bo był przy kompie dość kontaktowy pracownik z ASO, i jak się okazało JEST akcja serwisowa w 1.4 TSI, na napinacz rozrządu, w samochodach u których klienci zgłaszają metaliczne stuki z komory silnika.
                W dokumentach z hali po przeglądzie, w uwagach mechanika było napisane "wariator rozrządu !!" u mnie co prawda stuki nie wystąpiły ale Pan powiedział że warto to by było zrobić przed końcem gwarancji ;-)
                Co dokladnie i jakie sa nr starych / nowych czesci?
                VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                Komentarz


                • #83
                  Witam
                  U mnie również raz na jakis czas na zimnym silniku wchodzi na wyzsze obroty po uruchomieniu o do ok 1min sie to stabilizuje.

                  [ Dodano: Sro 17 Sie, 11 22:34 ]
                  Auto bylo produkowane koniec września 2010

                  Komentarz


                  • #84
                    Zamieszczone przez idas
                    Co dokladnie i jakie sa nr starych / nowych czesci?
                    tego nie wiem, nie widziałem monitora, ale człowiek z ASO był bardzo zaangażowany, bo szukał w papierach i w kompie w sumie jakieś 20 min mu to zajęło, przy okzaji dowiedziałem się że jest też jakaś akcja na Swinga (którego już nie mam) iteż coś tam jest do poprawy... jak coś ustalę to napiszę, no ale to już na pewno nie będzie w sierpniu... raczej wrzesień, teraz nie mam czasu żeby jeździć do ASO ;-)
                    - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                    Komentarz


                    • #85
                      W Swingu flash-ują oprogramowanie, bo potrafi rozładowywać aku.
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz


                      • #86
                        Zamieszczone przez kowal 2002
                        W Swingu flash-ują oprogramowanie, bo potrafi rozładowywać aku.
                        O proszę, czyżby właśnie to mi się przydarzyło jak auto miało koło pół roku?
                        Mój "Batmobil"

                        Komentarz


                        • #87
                          Zamieszczone przez idas
                          Zamieszczone przez Tichy
                          Czy ktoś posiada informacje, od którego momentu Octavie produkowane są z nowymi elementami rozrządu?
                          Silnik 1.4TSI 122KM (90kW) uzyskal zmienione czesci od 05.2011.
                          Tak późno? Co w takim razie powinienem wymienić w swoim aucie wyprodukowanym na początku marca tego roku?

                          Komentarz


                          • #88
                            kolega sie pomylił, chodzi o 2010
                            Toma

                            Komentarz


                            • #89
                              A ktoś wie jaki jest koszt wymiany tego całego "wariatora" na własny rachunek ?

                              Komentarz


                              • #90
                                Zamieszczone przez tomkr82
                                kolega sie pomylił, chodzi o 2010
                                No wlasnie :P
                                Mialo byc 05.2010 :szeroki_usmiech
                                VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                Komentarz


                                • #91
                                  OK, to zmienia postać rzeczy, choć muszę powtórzyć, że u mnie też silnik wchodzi na wysokie obroty i jest głośniejszy po starcie...

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    Ile kosztuje wymiana ????????

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      trochę się w tym zamotałem Panowie.... dla jasności: skoro w 05.2010 była zmiana w rozrządzie w 1.4tsi na coś nowego/lepszego..... to idąc tym tropem, każdy kto ma auto wyprodukowane później, przy odpalaniu nie powinien mieć WCALE podwyższonych obrotów czy czasami może mieć te obroty podwyższone przez kilkanaście sek. ? zależy to od temp zewnętrznej, czasu postoju czy od czego ?
                                      bo u mnie wskakuje na wyższe obroty po dłuższym postoju i trwa to ok 30sek... ale nigdy minutę lub więcej.... ( auto stoi zawsze w garażu, temp zewn ok 15-20st )
                                      SPOT Poznań:
                                      .....
                                      ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                      Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                                        trochę się w tym zamotałem Panowie.... dla jasności: skoro w 05.2010 była zmiana w rozrządzie w 1.4tsi na coś nowego/lepszego..... to idąc tym tropem, każdy kto ma auto wyprodukowane później, przy odpalaniu nie powinien mieć WCALE podwyższonych obrotów czy czasami może mieć te obroty podwyższone przez kilkanaście sek. ? zależy to od temp zewnętrznej, czasu postoju czy od czego ?
                                        bo u mnie wskakuje na wyższe obroty po dłuższym postoju i trwa to ok 30sek... ale nigdy minutę lub więcej.... ( auto stoi zawsze w garażu, temp zewn ok 15-20st )
                                        Przy okazji pierwszego przeglądu zgłaszałem problem z głośnym (metalicznym) odgłosem przy odpaleniu. Zdarzyło mi się to jedynie raz. Natomiast podwyższone obrotu przy rozruchu zdarzają się niemal za każdym razem. I to jest podobno normalne. Na dowód tego odpalono przy mnie dwa nowe egzemplarze - faktycznie tak było.
                                        Pozdrawiam

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          podwyższone obroty a wada napinacza rozrządu to 2 różne sprawy, same podwyższone obroty o niczym nie świadczą, natomiast wada napinacza może powodować nieprawidłową przez co może dojść do jego rozciągnięcia czego konsekwencją może być przeskoczenie łańcucha i kolizja tłoków i zaworów. O wadzie napinacza moim zdaniem świadczy właśnie słyszalny w początkowej fazie pracy silnika metaliczny dźwięk.
                                          Toma

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            Kto wie ile kosztuje wymiana we własnym zakresie ???

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                                              trochę się w tym zamotałem Panowie.... dla jasności: skoro w 05.2010 była zmiana w rozrządzie w 1.4tsi na coś nowego/lepszego..... to idąc tym tropem, każdy kto ma auto wyprodukowane później, przy odpalaniu nie powinien mieć WCALE podwyższonych obrotów czy czasami może mieć te obroty podwyższone przez kilkanaście sek. ? zależy to od temp zewnętrznej, czasu postoju czy od czego ?
                                              bo u mnie wskakuje na wyższe obroty po dłuższym postoju i trwa to ok 30sek... ale nigdy minutę lub więcej.... ( auto stoi zawsze w garażu, temp zewn ok 15-20st )
                                              W mojej instrukcji obslugi jest napisane, ze podwyzszone obroty po odpaleniu silnika to rzecz normalna.
                                              Generalnie im wyzsza jest temperatura, tym troche dluzej zajmuje zejscie do poziomu 700-800 rpm.
                                              VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                              VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                Zamieszczone przez idas
                                                Jesli ci spada zawsze w kazdej zewnetrznej temperaturze na zimnym silniku (np. po nocnym postoju, czy kilkugodzinnym w ciagu dnia) z 1400 na700-800 po 1-3 sekundach to ja jestem w szoku i chyba wszyscy musimy jechac naprawic silniki
                                                Oj czepiasz się szczególów chodziło o podwyższone obroty po uruchomieniu po wymianie, wiadomo że po dłuższym postoju trwa to dłuzej, ale faktem jest że chodzi cicho jak po odbiorze z salonu.....
                                                105 L, Forman, Felicia, Fabia, Octavia 1 Tour+, Octavia 2 FL, Octavia 3

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                                                  trochę się w tym zamotałem Panowie.... dla jasności: skoro w 05.2010 była zmiana w rozrządzie w 1.4tsi na coś nowego/lepszego..... to idąc tym tropem, każdy kto ma auto wyprodukowane później, przy odpalaniu nie powinien mieć WCALE podwyższonych obrotów czy czasami może mieć te obroty podwyższone przez kilkanaście sek. ? zależy to od temp zewnętrznej, czasu postoju czy od czego ?
                                                  bo u mnie wskakuje na wyższe obroty po dłuższym postoju i trwa to ok 30sek... ale nigdy minutę lub więcej.... ( auto stoi zawsze w garażu, temp zewn ok 15-20st )

                                                  Na wiosnę tego roku - odpalałem nowiutkie Superb2 1.4 TSI - przelot kilka km - bardzo ładnie doszedł do 1400 chwilkę potrzymał i opuścił w okolice 800... Więc podwyższone obroty się zdarzają. Co do wymiany napinaczy - to taki "niemiecki porządek" w który się ślepo wierzy w kraju nad Wisłą. Musiała się trafić partja wadliwych napinaczy - sami nie wiedzą gdzie te napinacze trafiły. Jeden ma auto z lutego 2009 i jest ok. , drugi ma z września i ma do wymiany trzeci ma z października i jest ok. Na chybił trafił.
                                                  Podobnie jak z panewkami w 1.9 TDI ...
                                                  pozdrawiam
                                                  Grzes
                                                  polecam :

                                                  www.octavia-forum.de
                                                  www.skodacommunity.de
                                                  www.briskoda.net........

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Arken
                                                    Oj czepiasz się szczególów chodziło o podwyższone obroty po uruchomieniu po wymianie, wiadomo że po dłuższym postoju trwa to dłuzej, ale faktem jest że chodzi cicho jak po odbiorze z salonu.....
                                                    No właśnie nie wiadomo. Moje auto po 3 tygodniowym postoju odpaliło się bez podwyższonych obrotów. Niestety nie pamiętam ile było wtedy stopni.
                                                    Mój "Batmobil"

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X